1. آذربایجانی، مسعود. 1385. «مناسبتهای دین و روانشناسی». فصلنامه پژوهش و حوزه ویژه دین و روانشناسی. سال هفتم: ش1.
ارفع بلوچی، فاطمه؛ کارشکی، حسین؛ آهنچیان، محمدرضا. 1390. «ضرورت نیازسنجی پژوهشی در پژوهشهای سازمانی ارائه شده در دومین همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری». پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت 10-1.
امینی، ابوالقاسم؛ شقاقی، عبدالرضا؛ صداقت، کامران. 1384. «معرفی یک الگوی نیازسنجی جامع و کاربرد آن در آموزش مداوم پزشکی». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی.
جعفری فریبا؛ یوسفی، علیرضا. 1383. «نظرات مدیران و کارشناسان آموزش مداوم کشور در خصوص ویژگیهای الگوی کارآمد نیازسنجی پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. شماره22.
رحیمینژاد، عباس؛ عاشقی، حسن؛ مهاجر، یحیی؛ بیگی، طاهره. 1388. اجرای مدل تعیین اولویتهای پژوهشی در سازمان آموزشوپرورش.
زارعیان جهرمی آرمین، احمدی فضل. 1384. «نیازسنجی یادگیری در دوره کارشناسی پرستاری، یک مطالعه کیفی». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. شمار 15.
سعیدی رضوانی، محمود؛ آهنچیان، نرگس. 1386. «مقایسه نظری و تجربی (علمی) رویکردهای کلنگر و جزنگر نیازسنجی آموزشی (در مورد شرکت برق منطقه خراسان)». مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی ش 1 (پیاپی 15)
شهیدی، شهریار. 1388. «روانشناسی مثبتنگر؛ طبقهبندی توانمندیهای انسان و نقش آن در سلامت روان». همایش ملی معناداری زندگی دانشگاه اصفهان.
شهیدی، شهلا؛ چنگیز، طاهره؛ سلمانزاده، حسین؛ یوسفی علیرضا. 1388. «مؤلفههای مؤثر در نیازسنجی برنامههای آموزشی مداوم، ارائه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بهکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. زمستان 88.
عمادزاده علی؛ بحرینی طوسی، سیدمحمدحسین؛ یاوری، مهدی؛ صدیق بهزادی، شکرانه. 1384. «نظرات مدیران و اعضا هیئتعلمی در زمینه نیازسنجی آموزشی اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد». مجله آموزش در علوم پزشکی. ش14 ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی.
غروی، سید محمد و مسعود آذربایجانی. 1385. «مناسبات روانشناسی و علوم انسانی». نشریه اطلاعرسانی و کتابداری. ش 25، 185- 212.
فتحی واجارگاه، کوروش. 1389. «الگوی پیشنهادی اولویتیابی پژوهشی برای حوزههای فرهنگی- اجتماعی». ارائه شده به معاونت پژوهش حوزه علمیه قم. منتشرنشده.
فتحی واجارگاه، کوروش. 1385. نیازسنجی پژوهشی مسئلهیابی پژوهشی و اولویتبندی طرحهای تحقیقاتی ویژه مدیران و کارشناسان واحدهای پژوهشی. تهران. نشر آییژ.
فتحی واجارگاه، کوروش. 1387. نیازسنجی پژوهشی مسئلهیابی پژوهشی و اولویتبندی طرحهای تحقیقاتی ویژه مدیران و کارشناسان واحدهای پژوهشی. تهران. نشر آییژ.
کریمی غریب؛ دماری، بهزاد؛ قرهباغیان، احمد؛ رهبری، مریم؛ وفاییان، ویدا؛ میناب، سالمی الهام. 1384. «نیازسنجی و تعیین اولویتهای پژوهشی در مرکز پژوهشهای سازمان انتقال خون ایران»، تابستان 84.
معاونت پژوهش حوزه علمیه قم. 1388. اولویتهای پژوهشی دستگاههای علمی-اجرایی در حوزه دین- سال 1386، قم. مرکز مدیریت حوزه علمیه قم.
Belzen,J.A. (2010). Towards cultural psychology of religion. London, New York: Spiringer.
Calsyn RJ, Wineter JP. (1999). Understanding and controlling response bias in need assessment studies. Eva Rev 23(4): 399-417.
Hefferon.K& I. Boniwell.I.(2011). Positive psychology: Theory, Research & Applications.Berkshire: Open University Press.
Kissi, A. (2001). Use of Constraint Trees in Research Planning.in Planning Agricultural Research: A Sourcebook. Wallingford: CAB International. Pp 50- 65.
Peterson, C., & Seligman, M. E.P. (2004).Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: American Psychological Association.
Reviere, R., Berkowitz, S., Carter, C., & Ferguson, C. (1996). Needs Assessment: A Creative and Practical Guide for Social Scientists. New York: Taylor & Francis Ltd.
Synder, T, D & Dillow, S, A(2010); Digest Of Education Statistics 2009 NCES (2010). National Center for Education Statistics, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. Washington, DC.
Wayne, W. (2002).Psychology themes and variations. Wadsworth Publishing.
Wulff, D. M. (2002).Psychology of religion: An overview. In D. Jonet-Pace & W. B. Parsons (Eds.). Religion and Psychology: Mapping the Terrain. New York: Routledge.