1. باقری، خسرو. 1390. نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: مدرسه.
__________. 1394. فبک در ترازو (نگاهی انتقادی از منظر تعلیم و تربیت اسلامی). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
باقری، خسرو. 1383. «سازهگرایی واقعگرایانه: بازسازی سازهگرایی شخصی جرج کلی». روانشناسی و علوم تربیتی. شمارۀ 1. صص 55-21.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس؛ توسلی، طیبه. 1389. رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفۀ تعلیم و تربیت. تهران: نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پارسانیا، حمید. 1389. روششناسی انتقادی حکمت صدرایی. قم: کتاب فردا.
__________. 1387. «رئالیسم انتقادی حکمت صدرایی». علوم سیاسی. شمارۀ 42. صص 22-9.
جعفری، علی؛ عبدی، حسن. 1396. «نقد هستیشناسی رئالیسم انتقادی با تکیه بر مبانی نوصدراییان». تحقیقات بنیادین علوم انسانی. شمارۀ 1. صص 72-51.
ستاری، علی. 1393. نقد مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
صلواتی، عبدالله. 1396. زیست جهان ملاصدرا. تهران: انتشارات هرمس.
صدرالمتألهین. 1366 الف. شرح اصول الکافی. جلد 3. تصحیح محمد خواجوی. تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی.
_________. 1366 ب. شرح اصول الکافی. جلد 4. تصحیح محمد خواجوی. تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی.
_________. 1375. الشواهد الربوبیۀ فی المناهج السلوکیة. جلد 2. تصحیح سید جلالالدین آشتیان. بیروت (لبنان): مؤسسه التاریخ العربی.
_________. 1981 م. الحکمة المتعالیه فی اسفار العقلیة الاربعه.جلد 8. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
طباطبائی، محمدحسین. 1390. نهایة الحکمة. قم: مؤسسۀ نشر اسلامی.
_______________. 1386الف. اصول فلسفه و روش رئالیسم. جلد 1. تهران: صدرا.
_______________. 1386ب. اصول فلسفه و روش رئالیسم. جلد 2. تهران: صدرا.
_______________. 1386ج. اصول فلسفه و روش رئالیسم. جلد 5. تهران: صدرا.
_______________. 1387. رسالة الولایة (مجموعه رسائل). جلد2. قم: مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی.
_______________. 1390 ق. المیزان فی تفسیر القرآن. جلد 2. لبنان (بیروت): مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
_______________. 1374. ترجمه تفسير الميزان. جلد18. ترجمه سيد محمد باقر همدانی. قم: انتشارات اسلامی.
علمالهدی، جمیله. 1398. نظریهٔ اسلامی رشد انسان. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
__________. 1386. «درآمدی به مبانی اسلامی روش تحقیق». نوآوریهای آموزشی. سال ششم. شمارۀ 21. صص 202- 173.
فنایی اشکوری، محمد. 1387. معقول ثانی. قم: انتشارات مؤسسۀ پژوهشی امام خمینی.
فيض كاشانی، محمد بن شاه مرتضی. 1426ق. الوافی. جلد 1. قم: مؤسسة العلامه المجدد الوحيد البهبهانی.
کاپلستون، فردریک چالرز. 1389. فلسفۀ معاصر. ترجمۀ علیاصغر حلبی. تهران: زوار.
مطهری، مرتضی. 1373. مقالات فلسفی. تهران: انتشارات صدرا.
موسوی اردبیلی، عبدالغنی. 1381. تقریرات فلسفۀ امام خمینی (ره). تهران: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
هارتناک، یوستوس. 1394. نظریهٔ معرفت در فلسفهٔ کانت. ترجمهٔ غلامعلی حداد عادل. تهران: انتشارات هرمس.
Butler, J.D. 1968. Four Philosophies & Their Practice in Education & Relegion. New York: Harper & Row.
Lipman, M. 1992. Thinking in Education. New York: London: Combriged University Press.
_________. 1980. Philosophy in the Classroom. U.S.A: Tample University Press.
_________. 2004. “Philosophy for Children’s Debt to Dewey, critical & creative Thinking”. The Australasian journal of philosophy in Education. Vol. 12. No. 1. PP. 8-1.